1. Komisja Odwoławcza Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (kadencja 2018-2021)
- Małgorzata Kostecka-Walenta
- Monika Miller-Nadolska
- Marek Czerniak
2. Terminy posiedzeń: Zależnie od spraw do rozpatrzenia
3. Procedura odwoławcza od negatywnej decyzji Komisji Certyfikatów Psychoterapeutycznych.
1. Zarząd Główny PTP powołuje5-osobową Komisję Odwoławczą na trzyletnią
kadencję. Tryb wyboru Komisji jest analogiczny do wyboru Komisji Certyfikatów.
2. Członkami Komisji Odwoławczej są certyfikowani superwizorzy psychoterapii PTP
reprezentujący różne kierunki teoretyczne i różne ośrodki w Polsce.
3. Komisja Odwoławcza wybiera ze swego grona przewodniczącego i sekretarza.
4. Odwołanie od decyzji Komisji Certyfikatów Psychoterapeutycznych wraz z uzasadnieniem składane jest do sekretarza Komisji Odwoławczej poprzez biuro ZG
PTP.
5. Komisja Odwoławcza zbiera się w momencie wpłynięcia odwołania. Komisja
Certyfikatów Psychoterapeutycznych udostępnia Komisji Odwoławczej wszystkie
materiałów dotyczących sprawy.
6. Rozpatrywanie odwołania dotyczy:
– formalnej strony procedury kwalifikacyjnej przed Komisją Certyfikatów – -Psychoterapeutycznych,
– merytorycznej oceny przedłożonych przez kandydata materiałów.
7. Komisja Odwoławcza może powołać recenzenta dorobku kandydata .
8. W posiedzeniu Komisji Odwoławczej uczestniczy kandydat i rekomendujący go superwizor z głosem doradczym.
9. W obradach Komisji nie mogą uczestniczyć osoby pozostające w relacjach z kandydatem- wymienione w cz. II pkt 7.
10. Przebieg obrad Komisji Odwoławczej jest protokołowany i utrwalany na taśmie
magnetofonowej, która stanowi załącznik do protokołu. Podpisany protokół przez
przewodniczącego Komisji Odwoławczej i sekretarza pozostaje w dokumentacji
Komisji, kopia jest przekazywana Komisji Certyfikacyjnej i do biura ZG PTP.
11. W wyniku procedury odwoławczej Komisja Odwoławcza formułuje następujące
wnioski:
– podtrzymuje negatywną decyzję Komisji Certyfikacyjnej,
– z powodu uchybień formalnych i merytorycznych skierowuje sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Komisję Certyfikacyjną.
12. Sekretarz Komisji Odwoławczej powiadamia kandydata o wyniku procedury
odwoławczej. Powiadomienie o podtrzymaniu przez Komisję negatywnej decyzji
Komisji Certyfikacyjnej powinno zawierać uzasadnienie.
13. Po zakończeniu procedury odwoławczej całość dokumentacji jest przekazywana do archiwum biura ZG PTP.